M. Franczak
Nowe wyświetlacze
Na stacji Warszawa Wschodnia wiszą już nowe wyświetlacze. Ulokowane są na peronach i w przejściach podziemnych. Teraz ekipy wykonawcy sprawdzają parametry poszczególnych urządzeń. Trwa także demontaż dotychczasowego oznakowania. Pojawią się nowe tablice informacyjne oraz tablice z nazwami stacji. Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawcy przystąpili do montażu konstrukcji i wyświetlaczy. System informacji wizualnej budowany jest od podstaw. Na peronach są już nowe głośniki. Stopniowo pojawiać się będzie nowe oznakowanie peronów.
Warszawa Wschodnia
Najwcześniej prace związane z odświeżeniem stacji kolejowych do Euro 2012 rozpoczęły się na stacji Warszawa Wschodnia. Odnowiono tam cztery spośród siedmiu peronów. Dalekobieżny peron 1 oraz perony 6 i 7 obsługujące pociągi podmiejskie będą miały starą nawierzchnię na Euro. Obecnie na wszystkich peronach prowadzone są jeszcze prace przy naprawianiu oraz malowaniu starych wiat. Wciąż instalowane są elementy systemu informacji pasażerskiej oraz elementy małej architektury, w tym tablice informacyjne.
Najwięcej robotników pracuje teraz przy czyszczeniu trzech tuneli, łączących dworzec podmiejski z dalekobieżnym oraz ul. Kijowską z Lubelską. Uzupełniane są braki w tynkach, piaskowane i malowane są ściany i sufity oraz montowane są elektroniczne wyświetlacze.
Od strony ul. Lubelskiej i ul. Kijowskiej trwają ostatnie prace przy rzebudowie otoczenia dworców. Po stronie hali podmiejskiej stacji Warszawa Wschodnia wyrosła ogromna wiata, pod którą znajdzie się dworzec dla autobusów zarówno dalekobieżnych, jak i podmiejskich. Natomiast od strony ul. Kijowskiej przebudowano i uporządkowano strefę przystanków i pętli ZTM, ułożono nowe chodniki oraz wylano nową nawierzchnię dróg.
Warszawa Zachodnia
Na najbardziej zaniedbanej warszawskiej stacji kolejowej prowadzone są już zaawansowane prace przy czyszczeniu tunelu łączącego perony stacji. Tu również uzupełnione są braki w tynkach, malowane są sufity i ściany, oraz piaskowane te części tunelu, które wykonane są z kamienia. Kolejarzom udało się także wymienić na stacji najbardziej zniszczone tory. Na peronach remontowane są wiaty oraz instalowane są wyświetlacze informujące o odjazdach pociągów, których na stacji nigdy wcześniej nie było. Kolejarze mają jeszcze zająć się poprawą jakości lub wymianą pozostałych elementów małej architektury.
Trwa także przebudowa niewielkiego budynku dworca Warszawa Zachodnia, usytuowanego przy ul. Tunelowej 1. W ramach prac zostaną wykonane: wymiana okien i drzwi, docieplenie budynku, malowanie elewacji, pokrycie dachu, wykonanie nowych posadzek z gresu, malowanie ścian i sufitu oraz wykonanie okładziny z piaskowca w przejściu do tunelu pod peronami. Remont dworca ma zakończyć się w ostatnich dniach maja.
Warszawa Wola
Po 20 maja peron przystanku Warszawa Wola będzie ósmym peronem stacji Warszawa Zachodnia. W związku z tym odświeżono elementy małej architektury znajdujące się na peronie. Pojawiają się już dodatkowe oznakowania przejść pomiędzy peronami oraz na drogach do i od budynku dworca. Montowane są także nowe tablice informacyjne.
Kolejarze odświeżają też przystanek Warszawa Powiśle, ale wandale już zdążyli pomazać dopiero co odmalowane wiaty. Niestety, ze względu na koszty. odnowione obiekty nie będą pokryte powłoką antygraffitową, która pozwala na szybkie usuwanie malunków. Zakład Linii Kolejowych w Warszawie nie miał też pieniędzy na instalację monitoringu na warszawskiej linii średnicowej.
Prace estetyzujące na warszawskich stacjach i przystankach mają zakończyć się jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012.